Thursday 22 November 2012

TANDA SI DIA TAK MINAT BER SMS DENGAN KITA

www.tips-fb.com
orang usha

whassup all. . .  waaa banyak pulak aku tulis entry kan. . . bukan apa lepas nie busy sikit kot. . . dah nak start keja. .  tulis banyak banyak.. save dalam draft tinggal nak publish jer. . .tak la bersawang blog nie. . . ok lets proceed to main topic . .  cewah ! speaking london. . 
sila baca tajuk atas tu? dah?btol nie dah?ok2! . . korang mesti penah kan BER SMS, tapi korang pelik kenapa sms korang dengan si dia tak serancak mana pun! even aku sendiri pelik. .  hahaha. sebenarnya ada tanda tanda  si dia memang tak minat nak SMS dengan kita. ni tanda tanda yang si dia memang tak berminat melayan kita.


1.Jawab lambat
nak tunggu sms si dia balas tu, sama macam nak tunggu harimau bertelur.. bila dia balas, tak sampai seminit korang balas balik kan. tapi haaa korang tunggu la lagi sejam baru dia balas.bila kita tanya, antara jawapan. .  "buat kerja" , " tak pegang phone" , "tengok tv"
and jangan terkejut kalau dia bagi alasan yang memang buat korang nak hantuk kepala korang kat dinding. " FON MASUK AIR" "SIDAI BAJU PUKUL 3 PAGI" "ADA SEMUT DALAM FON" "SMS TERSANGKUT KAT POKOK" hahaha ( sila ketuk kepala)



2.Takde kredit

ni alasan yang paling senang kalau dia tak nak SMS. . .tapi memang tak bertahan sebab lelaki bila dah suka memang sanggup pegi topup untuk dia. .  rindu la konon. padahal kredit si dia memang penuh sebab bapak dia baru topup RM100 ! :)



3.Balas pendek

kalau si dia memang tak minat nak sms dengan korang, jangan harap la dia nak balas lebih dari 10 perkataan, so korang kena kira kalau tak lebih dari 10, stop SMS dia. contoh nya macamni :

"awak dah makan? awak makan apa?tadi saya makan kueyteow sup, sedap...., nanti kita gi makan sesama nak? awak penah makan kueyteow sup?"
 

si gadis menjawab

"DAH, PENAH"



4.Hilang ketika SMS

dia akan tetiba hilang bila tengah SMS korang. . lepas 2 3 SMS dia hilang, magic kan boleh hilang hilang.hehe. pastu korang konon nya  nak BERFIKIRAN POSITIF la. . korang pikir maybe dia tak perasan sms korang tu ! korang pun dengan rajin nya anta lagi bepuluh sms tapi jangan risau nanti lagi seminggu dia balas.



DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

33 comments:

  1. T_T org slalu mse ngn aku cmni

    ReplyDelete
  2. -_- part tadek kredit tu aku selalu guna buat kelentong orang. kihkihkih

    ReplyDelete
  3. Din- dont be sad man.ada betol n ada yang kurang betol :)

    Azy- tawu dh taktik girl nie :)

    ReplyDelete
  4. Sy pling expert dlm kes 'hilang' tu.. Selalu sgt,hehe.

    ReplyDelete
  5. aq slalu kena yng nmbor 4 tu...cisss hampeh btul ar

    ReplyDelete
  6. No 4 tu aku selalu kena, kadang2 aku nampak cam terhegeh2 nak chat ngan dia. TIme sedap chat dia hilang camtu. Yang lain2 tu memang pernah kena. senang cite semua aku kena. Last solution aku buat hal sendiri malas nak layan.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. bila nombor satu dgn 4 wa sudah trkne. trus off data.xyh duk tunggu.org dh x minat for what tunggu2.undur diri la terbaik..

    ReplyDelete
  9. dulu sms dak. Skg wassap..
    No,1 dgn 4 alwayz
    lgkah positif off data
    Xyh duk tunggu rply
    finish..

    ReplyDelete
  10. Memarik tooik ni. Cube cerita pasal perasaan perempuan bila suka pada seseorang lelaki tu?

    ReplyDelete
  11. Memarik tooik ni. Cube cerita pasal perasaan perempuan bila suka pada seseorang lelaki tu?

    ReplyDelete
  12. cara nak tahu awek yg kte sms sudah ada luv..

    ReplyDelete
  13. Wassap xbce lnhsung..padahal online..bz memanjang katenye

    ReplyDelete
  14. No 3 tu betul ke? Sbb sy selalu Kena balas mcm tu je 😞

    ReplyDelete
  15. Satu nasihat aku nak share, kalau seseorang perempuan tu sebelum2 ni macam malas nak layan je Whatsap korang tapi tiba2 dia je dia ada mood melayan balik korang, waspadala sbb kdg2 ada wanita jenis mcm ni yg suka main tarik tali. Takut2 waktu dia melayan korang2 tu ialah waktu dia tgh ada problem dgn boyfriend dia dan koranglah yg tiba2 menjadi transit cinta dia. Bila hubungan ppuan tu dgn bf dia dah pulih atau semakin positif, koranglah yg akan ditinggalkan walaupun ketika itu maybe korang dh mula sayang dia dgn sepenuh hati yg ikhlas. Oleh yg demikian, berwaspadalah jgn cepat sgt mencintainya. Eloknya berkawan la dahulu utk mengenal hati budi sseorang perempuan, takut2 dapat yg hati mcm bangkai. Kekecewaan tidak mengenal sesiapa. Bukan laki je yg kecewakan wanita, tapi wanita pun (kalau yg jenis mcm celaka tu) sama je. Disclaimer: Bukanlah semua lelaki / wanita adalah manusia berhati bangkai. Ramai je agaknya di luar sana wanita yang rupa pun cantik, hati dan jiwa pun cantik tapi susah amat le nk jumpe kn? -Adiputra S

    ReplyDelete
  16. Pempuan sial ni bruh :- hp cas,tolong mak,klo ajak kluar alasan pihak ketiga tu setan,jarang main hp,tgh main game xprasan,slalu xreply....aq slalu bepikir positif tp skang sorry bole blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  17. fuhh aku dah terkena dah skang ni..xpela pasrah je la..move on

    ReplyDelete
  18. Ya..betul..saya setuju dengan blog ni..memang pompuan macam tu..diharapkan semua pompuan janganlah buat perangai macam tu..

    ReplyDelete
  19. aku da kene semua aku buat keputusan blok terus xpayah nak runsing2 da... mcm jubake je,,,

    ReplyDelete
  20. aku kdg kena kt dalam FB..kita belom tanya apa2 lagi kt dia..dia dh cite yang dia Sedang buat assignment..kdg dia cakap nk tido sebab nak pegi kenduri jiran.. mula2 dulu kenai kat wecet pon..dia Kata bnda yang Sama..nak tido sebab nk pegi kenduri..mase mula2 Hari tu..mase dalam wecet boleh la dia cakap nk pegi kenduri..tapi cara dia memang X pandai nak menipu..kenapa kaum pompuan ni selalu hipokrit haa!!please god to give me strength..

    ReplyDelete
  21. Hahahhahaha , bodoh sgt tk reti nk mghargai , dy tk bersyukur kalau tuhan tu dh sediakan teman yg sesuai, so jgn terkejut org baru yg kau selalu chat tu , smpai sggup abaikn bf ko sndiri tu , org baru tu akn buat ko kecewa smpai ko hilang mnt nk hidup, sbb dy hanya jadikan kau stok dy je dohh , so hargai lahh org yg bersungguh-sungguh sygkn kau..take not .

    ReplyDelete
  22. Sngt mnrk topik ni... Mmng kena ats btg hidung aku...smua yg dikatkan tu mmng jdi kt aku skrg... Habis positif dah aku ni...ahhahaa nk lempang anak org lak. Hahahah..tk fhm jgk depa niii

    ReplyDelete
  23. Kalau die reply pendek tapi cepat reply macam mana pulak?

    ReplyDelete
  24. No 2 yg kredit xada tu sja aku xkna sbb skrg zaman whatsapp.bila tya klu da msalah dia jwb xda apa,x kata apa pn,Lerrrr...yg tu ja aku slaludpt.susah la klu kita menumpang kasih,asalnya
    kwan baik tp sedar2 aku rsa start syg.mmg susah nk lupa sbb kja skali...tlg aku weii

    ReplyDelete
  25. No 2 yg kredit xada tu sja aku xkna sbb skrg zaman whatsapp.bila tya klu da msalah dia jwb xda apa,x kata apa pn,Lerrrr...yg tu ja aku slaludpt.susah la klu kita menumpang kasih,asalnya
    kwan baik tp sedar2 aku rsa start syg.mmg susah nk lupa sbb kja skali...tlg aku we

    ReplyDelete
  26. kalo dia bluetick ja kira xsuka lar kan? n sy pulak xprnh kol..harap 100% pada whtsapp..haha

    ReplyDelete
  27. Dah kena sakit jiwa dibuatnya ignore je kalo xmahu ckp xmahu..kn senng xde ahh aku sakit jiwa mcm nk tercabut dibuatnya

    ReplyDelete
  28. Nikmati saja sakitnya ak pernah kena buat mcm tu terutamanya whatsapp pagi reply mlm sadiss apa nak buat?lupakan saja delete terus no.hpnya mcm sy terhegeh2 pula. Kalau nak sesuatu baru reply hahaha baik x payah layan dah..

    ReplyDelete

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...