Friday 23 November 2012

Apa nak buat bila cinta ditolak?

www.tips-fb.com
orang usha


Entry ketiga pasal cinta ditolak. ok apa korang rasa bila cinta korang yang korang jaga tu ditolak mentah mentah camtu je? mesti malu geram sedih semua jadi satu kan. kat sini aku share apa yang kita boleh buat kalau cinta tak kesampaian.






Percaya pada takdir. semua dah ditakdirkan. kalau Allah cakap kun fayakun , jadilah maka jadi lah ia.. lumrah manusia tak suka penolakan, sape yang suka kalau tak dapat apa yang kita nak kan, aku pun tak suka kalau permintaan aku ditolak, tapi redha la yang cinta tu bukan hak korang. manusia kan dicipta bepasang pasangan. 


Sabar semua tu bukan benda yang memalukan. malu kesal sedih kecewa semua kita rasa bila cinta ditolak. tapi semua tu kan boleh jadi pengajaran untuk tak semudah tu bagi hati kita pada orang, letak hati kita pada harga yang tinggi. dan jadikan tu satu bentuk pejuangan untuk mencari cinta halal sampai alam perkahwinan kan. mana tawu kan orang yang tolak kita tu memang jodoh kita, doa jer. :)





Cinta perlukan masa. untuk cinta kan seseorang perlukan masa. kalau cinta ditolak, jadikan dia kawan kita yang terbaik , mana la tawu dalam tempoh berkawan tu dia nampak keikhlasan kita and masa tu dia accept kita. hati kan tak boleh dipaksa. ada yang baru sekali tengok dah jatuh hati, ada yang kawan bertahun tahun baru suka, ada yang mula mula benci pastu sayang, semua tak mustahil kan. dalam satu kajian hubungan cinta yang bahagia dan kekal bermula dengan hubungan pershabatan.


Realistik la sikit. kena berfikir realistik, kalau dia tak nak kat kita ada lagi orang lain nak kan, tak semua benda yang kita nak akan dapat .so be REAL, jangan meratap then bukak radio dengar lagu sedih sambil meraung.takmo takmo.





jangan la sedih, walaupun ditolak.. tak patut sedih sebab kita cuma hilang orang yang kita cintai, tapi dia hilang orang yang betul betul cintakan dia. jangan sedih hidup single sebab dalam kubur pun kita single jugak kan. :)




DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

2 comments:

  1. slalu buat tak tau ja walaupun kecewa tapi dalam surah yassin ada tulis yg manusia ni dicipta berpasang-pasangan :)

    ReplyDelete
  2. :) betol ..manusia dicipta berpasang pasangan

    ReplyDelete

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...