Friday 26 October 2012

tanpa mereka.....

www.tips-fb.com
orang usha

whassup all.. malam nie tajuk entry berbaur sedih sikit. eh takde sape yang meninggal.semua sihat lagi! kekke.tanpa mereka?tanpa sape??? malam nie aku terpanggil untuk tulis entry pasal "mereka" siapa "mereka " tu?? 

kita tak boleh pandang rendah pada mereka, even tugas mereka nampak mudah, tapi kita sendiri tak rasa apa yang mereka alami, tengok memang la senang! yang nak tanggung mereka! tapi sekarang mereka macam di lupakan, tugas mereka macam jadi satu tugas yang dipandang sebelah mata.. dulu mereka la tempat kita minta tolong.. setiap hari kita ternanti nanti mereka datang dalam hidup kita. . sekarang?mereka datang kita tak pandang langsung...  kesian mereka.. susah tanggungjawab mereka.. tolong jangan PANDANG RENDAH pada MEREKA..  

tapi siapa mereka tu ek????

janji jangan anggap mereka orang yang tak penting..? janji taw!

ni la mereka  . . . .














dan nie lagi.....











kan.. pernah tak korang terfikir, kesusahan kerja mereka nie..terpaksa meredah hujan untuk hantar surat..jerebu pun dorang terpaksa jalan tanggungjawab, selalu bawak motor risiko kemalangan tu tinggi.. aku pernah tengok abang posmen nie terpasa tunggu kedai apek motor untuk tukar tayar motor dorang yang pancit tu, dengan surat tak hantar lagi, bila tak sampai surat kita marah posmen. MANA POSMEN NIE! 
sama jugak dengan penjual roti, kesusahn mereka sampai terpaksa bersaing dengan kedai kedai lain, even meniaga kecil kecilan pn kena jugak amik lesen perniagaan . . so penah korang terfikir??? 




DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

1 comment:

  1. assalammualaikum..follow sini. btw cantiklah widget popular post tu.. tuto please :)

    ReplyDelete

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...