Thursday 25 October 2012

bila cinta bertepuk sebelah tangan

www.tips-fb.com
orang usha

whatsapp all !!..selamat petang N salam 1 malaysia! cewaahhh ..  hari nie tangan nie tetiba gatal nak menaip banyak banyak entry .. nape? suka hatilah.hahah.ok cuba try test baca tajuk entry?CINTA bertepuk sebelah tangan???? wahhhh sadis nye TAJUK. penah alami????? confirm la tak kan. maklumlah korang semua kan GIRL N BOY TERHANGAT DIPASARAN ( tangan didada mata ke atas)huahaha.




kenapa korang rasa cinta korang bertepuk sebelah tangan? kan ada dua tangan tu tepuk la dua dua.kan bunyi gak.buat ape nak tepuk tangan orang lain kalau tangan sendiri ade?hahah ok stop MEREPEK!!!

sedihkan bila orang yang korang sayang tak rasa ape yang korang rasa!!!waaaaaa rasa macam dunia nie terhempap atas kepala...bila kita luahkan rasa SAYANG, n si DIA menjawab dengan selambanya.. 
dengan rasa tak besalah!
"saya tak dapat terima awak . . . sebab dalam hati saya dah ada orang lain"


BEDEBAB!!!!!! macam ketul batu jatuh atas kepala then bebulan bengkak,, nak sembuh pun makan masa gak.. mula la time tu post ayat sedih sedih kat FACEBOOK.. opsssss aku tak pernah ok! hahahah

WHY????  WHY?? WHY???? time tu ayat ayat bahasa inggeris keluar bila cinta ditolak, padahal SPM dulu BI fail... kenapa cinta DITOLAK?? sebab korang TAK HOT ataupun suam suam kuku je tahap HOT  korang tu??? NO!!!!! bukan korang tak hot or hot n spicy ke ape???? tapi korang BERHAK YANG LEBIH BAIK.. 





berhak yang lebih baik acaner 2? Allah tak pernah rampas ape yang kita sayang melainkan untuk gantikan dengan lebih baik kan... :) so bukan cinta yang ditolak tu pasal KORANG TAK HOT, tapi akan datang yang lebih baik untuk korang. . . jangan risau kalau cinta ditolak sebab KAMU MAMPU MEMILIKI YANG LEBIH BAIK KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA! :)

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.





kredit to  http://ceriterasangpompuangediks.blogspot.com/ untuk ayat ayat yang sweet atas tu. :)


DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

2 comments:

  1. betullah tu ! ehh.. macam dah ada pengalaman je... btw,, nice blog ! visited u here ~

    ReplyDelete
  2. hahahhah.pengalaman buat kita matang! btw.. thanx sudi singgah.

    ReplyDelete

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...