Saturday 27 October 2012

lelaki VS wanita. mana lebih bermulut longkang? ;)

www.tips-fb.com
orang usha

whassup! pedas pedas pedas. (amik air pepsi sejuk minum baru hilang pedas) .hihih.lelaki N perempuan mana lagi mulut longkang? haha.. of cos lelaki akan cakap perempuan mulut longkang dan perempuan lak akan tuduh lelaki yang bermulut puaka, tak gitu? sape nak ngaku yang diri tu mulut longkang kan.heee
Buat satu barisan!!!!   lelaki yang bemulut longkang ke KIRI, perempuan yang mulut longkang ke KANAN! cepat! aik.. kenapa tak keluar barisan? oooo tak nak mengaku mulut longkang? heheh. kira bagus la nie..





Perbualan lelaki

Situasi 1

Ali : woiiiii malam nie tengok bola nak? weh cerita ONE PIECE episod 100 ada tak? meh sini aku tengok laptop ko.. apesal lampu laptop ko kelip-kelip nie.. nie kalau buat gantung ganti lampu lip lap time raya pun ok! laptop SAMA MACAM TUAN! hahaha. 

Situasi 2

Abu : woi2 tengok awek tu .. yang mana?ala yang cutting ala model tu..ala bukan yang sebelah dia tu! yang sebelah dia tu gemok macam tong dram.bagi kat atok aku pun dia reject! hahahah.awek ko pun cam tu kan?macam tong.haha

Situasi 3

Jali : geng2 tengok skyline 2? mantap kowt! ceh ubahsuai wira nak jadi  macam skyline! hahaha.baik amik keta kodok  nenek aku ubah jadi ferarri..! huahaha! 





Perbualan perempuan

Situasi 1

Eton : ko tengok si Jemah tu pakai suar belang2, macam kuda belang kan.. nak tiru gaya Yuna la tu..tapi tak jadi,dah macam kuda belang cita madagaskar kan.hehe

Situasi 2

Jemah : heheh.. ko tengok pakwe si Leha . .tua tapi duit penuh poket.. bukan macam pakwe Jenab. dah la tua .duit takde .orang ada kereta besar, rumah besar, gaji besar.. pakwe dia harap HIDUNG je besar.haha

Situasi 3

Jenab : hensem nya pakwe girl tu.. macam kim jong kook! makwe dia..alahai...macam jiran sebelah rumah aku.. gigi pun jongang.hehe





so apa bezanya perbualan lelaki n perempuan atas tu??aku sendiri pun main hentam je situasi kat atas.. semua perbualan atas tu kita nampak sama kan..mengutuk.bukan aku cakap jahat.. cuma DALAM TAK SEDAR kita dah jadi macam tu , even aku sendiri pun pernah bermulut longkang, tapi takde la sampai  teruk bau longkang nya..tak sampai lagi tahap bau longkang tersumbat dengan AIR TAIK tu.hahaha. memang kita tak sedar dalam hari hari kita lalui nie mulut kita cakap benda yang tak elok. 


so pada aku, semua orang penah lalui, n pernah lakukan kesilapan, takda istilah siapa hebat, siapa lebih mulut longkang, semua sama, YANG PENTING KITA KENA SAMA SAMA USAHA UNTUK BERUBAH.. dari longkang yang berbau, ke longkang yang bersih siap ada anak ikan berenang dalam longkang tu. 







KESIMPULANNYA? hanya kita yang mampu merubah diri kita jadi lebih baik.. termasuk lah aku.so pilihan ditangan anda.( Wah dah macam iklan Ac mizal time nak undi maharaja lawak pulak)kikiki.renung-renung kan dan selamat malam~ :)



DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

2 comments:

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...