Wednesday 28 March 2012

mana pilihan korang lepas SPM?

www.tips-fb.com
orang usha

whassup all.ha topic hari nie??ok sebelum tu aku nak ucap tahniah kepada budak-budak yang berjaya dengan cemerlang,gemilang dan terbilang dengan result SPM yang dah keluar rabu lepas. haa apa perancangan adik- adik sekalian,nak sambung belajor maner??


mesti dah terbayang IPTA yang gah gah macam UIAM, UKM, UPM, USM, UTM kat kepala adik-adik an.. universiti mana aku tak sebut? alahai telupa UITM.universiti teknologi mara, even aku sendiri study sana tapi tak tersebut kan.teruk-teruk.ehhh! bila masa aku cakap aku tak bangga jadi WARGA uitm, TERsangat lah bangga. 



UITM? korang pun tahu kan uitm nie merata rata pun ada , semua negeri pun ada so korang berpeluang cerah nak masuk, TAMBAHAN pulak UITM terlebih baik sampai buka peluang banyak sangat kat ANAK MELAYU ,yela kan UITM kan semua melayu. nama pun Universiti Ini Tolong Melayu, mesti la tolong melayu, PRA DIPLOMA pun ada taw, selalu masuk form 6 korang akan dengar dorang tu pra U, kat UITM pra diploma, belajar FREE 1 sem kalau dapat result OK diserap masuk DIPLOMA and boleh pilih kos bersesuaian dengan CGPA, tengok punya la NAK TOLONG MELAYU. melayu jer yang MUDAH LUPA. :) UITM pada aku THE best, promote nampak! haha, UITM pun sama macam BANK RAKYAT, "banyak kelebihannya"


satu lagi tempat yang korang boleh pegi POLITEKNIK, politeknik sekarang bawah kementerian pengajian tinggi, POLITEKNIK pun dah nak mansuh kan SIJIL, kira nak upgrade la.(not sure)  diploma korang dari POLI sama jew dengan DIPLOMA UITM, satu lagi kelebihan POLI senang dapat kerja, aku pun tak tahu kenapa maybe dorang lebih banyak kemahiran. 

dua ni jela yang aku boleh cerita kat sini, sebab U lain aku tak tahu lah camna, apa pun pilihan korang pastikan korang pilih kos yang betul-betul bertepatan dengan result korang and kemahiran korang bila dah masuk memang susah nak undur, yela mana nyew tak susah PTPTN dah pinjam, dah masuk penat-penat, tapi undur tengah jalan tak ker buang masa tu, BUAT PILIHAN YANG BIJAK oK!


DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

No comments:

Post a Comment

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...