Friday 3 February 2012

ANTARA KAWAN dan KEKASIH

www.tips-fb.com
orang usha


whassup all,, tajuk entry hari nie macam atas tu, haa baca-baca, antara kawan dan kekasih, mana lagi penting buat korang? aku pun tak tahu mana 1 lagi penting sebab kedua dua tu penting, kalau takdew kekasih sunyi pulak hidup nie, nak berkongsi kasih dengan sapew kan?dengan KAWAN?tak sama....takkan nak kongsi kasih dengan kawan kowt, buang tebiat apew. 

KAWAN pulak? kawan pulak ada 2 JENIS, kawan yang akan pengaruh kita buat BAIK and 1 lagi kawan yang pengaruh KITA buat JAHAT! mana 1 yang korang pilih, mesti korang pilih yang pengaruh kearah kebaikan kan, tapi dalam korang tak sedar korang tak dapat bezakan mana 1 kawan yang ajak buat benda jahat dah mana 1 yang ajak buat baik. sebab apa aku cakap macam tu?? hidup nie kan ada makhluk tu yang sentiasa membisik kita kearah kemungkaran,KAWAN yang JAHAT nie just MEDIUM atau PERANTARA kepada makhluk yang berstatus ahli NERAKA nie untuk tarik kita sama-sama join kita ke neraka.. 



 
PILIH KAWAN yang BETUL? tu yang korang akan kata kan..setiap manusia kan ada ditemani seekor JIN bernama KORIN, JIN nie lahir sekali dengan korang, dari korang keluar perot sampai la korang MATI, benda nie la yang akan membisik dalam diri kita malas nak belajar, solat dan seangakatan dengan nya.


 

Mesti korang pelik, apa kena mengena pilih kawan dengan JIN?ok  aku explain kan, walau korang pilih sebaik mana pun kawan korang kena hati-hati sebab dalam tak sedar dia akan pengaruh kita, BUKAN aku cakap kawan KITA tu JAHAT, dia sendiri pun TAK SEDAR dia ajak kita buat jahat, kan ada makhluk lain yang menbisik KITA dan DIA,TOK IMAM pun dah boleh RASUAH, ROGOL, ini kan pulak kita manusia yang IMAN kita sentiasa NAIK TURUN, SO bukan pemilihan kawan yang PENTING, TAPI! diri kita tu sendiri, yela kalau dia buat BAIK,kita ikut, kalau dia buat JAHAT, kita jangan ikut,

MEMANG susah kan nak lari dari benda JAHAT nie, sebab mana ada BENDA JAHAT yang tak SERONOK, tapi seronok kejap jew kan.......akibat nya lama.aku admit, memang susah kita nak buat benda baik, 

  • Bila kat masjid sejam  pun dah rasa lama, bila jalan kat shopping MALL 2 3 jam takdew lak rasa lama
  • Nak sedekah RM10 pun kita rasa banyak, tapi kita TOPUP, beli BAJU MAHAL, tak pulak kita rasa banyak
  • Nak cium tangan MAK bila dah BESAR MALU, tapi pegang tangan  awek tak pulak MALU
  • Bila kita susah kita engat TUHAN, Bila senang LUPA tuhan
  • waktu KAPEL, pegang tangan kan,,bila kawin???jangan HARAP nak pegang dah, dah BORING pegang
  • benda yang tuahn tak suka tu la yang kita suka buat kan.. :(



hehe, ceramah lak kan,  hurmm kekasih?aku ada tengok 1 video KAPEL VS KAWIN dalam youtube, memang buat aku pikir balik, apa yang haram time kapel apa yang halal, dalam video tu banyak yang haram time kapel, tapi kita buat jugak kan,, bak kata ultimet dalam lagu berpacaran tu, JANGAN MALU2, JANGAN SEGAN2, DUDUK RAPAT2 NANTI CONFIRM KAU DAPAT, lebih kurang camtu la kan, sekadar nie jela aku nak MEMBEBEL jumaat nie,, ala bukan selalu tazkirah jumaat, kita sama-sama renungkan. :)





DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

1 comment:

  1. waaa pasal kawan n kekasih :D betol2 sume betol ... :D nice blog btw ;) komen my blog too okay??kalau free .. thanks

    ReplyDelete

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...