Monday 12 December 2011

Kos SAiNS Geomatik yg TIP TOP

www.tips-fb.com
orang usha
salam all..sambil2 berbloging petang2 nie pekana pisang goreng ngn teh sedap gak kan..tapi takpew, bukan pasal pisang yang aku nak story nie. kali nie aku nak cita sikit pasal KOS SAINS GEOMATIK.kos aku nie.(bangga2) hahaha.ok bila aku cakap sains geomatik mesti telopong mulut orang yang tak tawu.."kejadah apew sains geomatik?" actually sains geomatik nie UKUR TANAH..ala kalau korang lalu tepi jln nmpak orang teropong2 ..haaa! tu la sains geomatik..member aku pun ada gak kt UTM kos nie..tapi kos dy  geomatik engineering  namanyerr..aku tak tawu la sama ke tak ape yg dorang belajar kt UTM tu. sape yang minat usha2 tu leyh la aplly kos nie lepas SPM..ape tak nyer wat keja kena pakai alat terpong 2..apew nama alat tu??ok2 aku senarai alat2 geomatik kat sini k.layan jew....

benda alah nie namanya theodelite.harga?riban2 la.sapew nk bg ratus2 kan.guna utk land survey,measure bearing tapi xleyh measure distance. x advance macam tOTAL station.


ni lak kaki theodelite yang atas 2..benda nie kena setting cantik punya baru theodelite stabil
haa nie la total station yg aku mention td..benda nie lebih kurang mcm theodelite..tapi advance ckit..leyh measure distance

ni namanya nya hanheld..nak cari koordinate leyh cari pakai benda nie
nie alat gps yg connect dgn sattelite..
ok..last sekali nama dy prism..benda nie guna dgn total station..signal total station kena cermin 2 then dy reflect blik..dpt la bacaan jarak kejadah suma 2

OK..nie jew la kowt..byk lagi alat..tapi aku nak tunjuk yang basic jew.so?bekenan nak jadi SURVEYOR?huaha

DONT SHY-SHY KALAU NAK KOMEN.THANX

No comments:

Post a Comment

Cer komen sikit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...